Messegame für den Point of Sale von Bosch
YOUR MEDIA-AGENCY

Touch games for trade fairs and events

Attract leads in a playful way with interactive touch games

Communicate playfully, easily and effectively. No problem with our touch games - inspire with our games at your trade fair stand, point of sale or at events. We develop individual touch games in your corporate design. Choose from a range of classic games. We offer memory, quizzes, competitions and more.

 

Our services at a glance:

 

  • Programming
  • Design
  • Touch monitors
  • Media production
  • Online integration
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  • Schwarzes Logo von Playmobil, Spielzeugfiguren und -welten.Schwarzes Logo von LÄPPLE, Automobilkomponenten und Werkzeugtechnik.Schwarzes Logo von KNOLL, Förder- und Filtertechnik.Schwarzes Logo von KENDRION, elektromagnetische Systeme und Komponenten.Schwarzes Logo von iwis, Kettentriebe und Präzisionstechnik.Schwarzes Logo von Faller Packaging, pharmazeutische Verpackungslösungen.Schwarzes Logo von Endress + Hauser, Mess- und Automatisierungstechnik.Schwarzes Logo von Dräger, Medizin- und Sicherheitstechnik.
  • Schwarzes Logo von DEKRA, Prüf- und Zertifizierungsdienstleistungen.Schwarzes Logo von DAIKIN, Klimaanlagen und Kältetechnik.Schwarzes Logo von Citrix, digitale Arbeits- und IT-Sicherheitslösungen.Schwarzes Logo von CERATIZIT, Hartmetall- und SchneidwerkzeugeSchwarzes Logo von Capgemini, Beratungs- und IT-Dienstleistungen.Schwarzes Logo von BUCHER Hydraulics, hydraulische Antriebssysteme.Schwarzes Logo von Bitzer, Kälte- und Klimatechnik.Schwarzes Logo von AUMA, elektrische Stellantriebe und Armaturensteuerungen.
  • Schwarzes Logo von ZF, Antriebstechnologie und Sicherheitslösungen.Schwarzes Logo von Vogelbusch, Biotechnologie und Fermentationstechnik.Schwarzes Logo von Straumann, Zahnimplantate und Zahnersatz.Schwarzes Logo von Stäubli, industrielle Automatisierung und Robotik.Schwarzes Logo von SEW Eurodrive, Antriebstechnik und Automatisierung.Schwarzes Logo von SCHOTT, Spezialglas und High-Tech-Anwendungen.Schwarzes Logo von SAUTER, Gebäudeautomation und Energiemanagement.Schwarzes Logo von Roche, Pharma- und Diagnostikunternehmen.

Portfolio: Games for trade fair stands and events

commacross-commacross messe spiel quiz

Quiz

commacross-commacross messe spiel matching

Find & Match

commacross-commacross messe spiel compare

Compare

commacross-commacross messe spiel pairs

Pairs

commacross-commacross messe spiel slidepuzzle

Slide puzzle

commacross-commacross messe spiel connect four

Connect four

commacross-commacross messe spiel scratchcard

Scratchcard

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Collector

commacross-commacross messe spiel slotmachine

Slot-Machine

Im heutigen hart umkämpften Marktumfeld suchen Unternehmen stets nach innovativen Wegen, um sich von der Konkurrenz abzuheben und dauerhafte Beziehungen zu potenziellen Kunden aufzubauen. Hier kommen unsere maßgeschneiderten Messe-Spiele und Gewinnspiele ins Spiel.

 

Wir bei commacross verstehen die Macht des spielerischen Lernens und Engagements und nutzen dies, um Ihr Messe-Erlebnis zu revolutionieren. Unsere interaktiven Spiele und Gewinnspiele sind nicht nur unterhaltsam, sondern auch effektive Instrumente, um die Aufmerksamkeit der Messebesucher auf sich zu ziehen und eine bleibende Erinnerung an Ihr Unternehmen zu schaffen. Durch den Einsatz von Gamification schaffen wir es, das Interesse der Besucher zu wecken und sie dazu zu ermutigen, sich mit Ihrem Unternehmen und Ihren Produkten auseinanderzusetzen.

Die Vorteile liegen auf der Hand: gesteigertes Besucherinteresse, erhöhter Traffic auf Ihrem Messestand und eine intensivere Interaktion zwischen Ihren Mitarbeitern und den Messebesuchern. Durch den spielerischen Ansatz können komplexe Produktinformationen oder Markenbotschaften auf eine einfache und unterhaltsame Weise vermittelt werden. Zudem bieten unsere Spiele und Gewinnspiele eine hervorragende Gelegenheit, Kontaktdaten für die Nachverfolgung nach der Messe zu sammeln und wertvolle Marktforschungsinformationen zu gewinnen.

 

Egal, ob Sie ein altbekanntes Spiel mit einem firmenspezifischen Twist suchen oder ein völlig neues, auf Ihr Unternehmen zugeschnittenes Spiel entwickeln möchten, wir bei commacross haben die Lösung. Nutzen Sie die Chancen, die Messe-Spiele und Gamification bieten und lassen Sie uns gemeinsam die nächste Messe zu Ihrem Erfolg machen.

Messestand von Endress+Hauser für die Hannover Messe 2024 mit Led-Cubes und ablaufender digitaler Präsentation
Zwei Gäste der Citrix Technology Exchange 2018 mit Virtual Reality Brillen
Messe-Monitor mit beweglichem transparentem OLED-Monitor davor auf dem Hannover-Messestand von Endress+Hauser 2024
Gast mit Virtual-Reality Brille auf dem Netapp Partner-Event in Lissabon, 2016

Touch games: 1. trade fair games for more contacts

Our trade fair games help you to generate more trade fair contacts. Developed with lead generation in mind, the trade fair games offer the opportunity to engage with your messages and products in a fun way. Attractive prizes motivate trade fair visitors to take part. Humans are players - and without their desire and ability to explore, discover and perceive the world through play, entire areas of our culture would not exist. So, make sure you appeal to your target group in a playful way with trade fair games.

 

  • Gain more leads through interactive trade fair games
  • Touchscreen games with attractive prizes
  • Increased awareness through playful exploration

Touch games: 2. inspire with interactive games at events

Are you looking for interactive entertainment for your event? Would you like to increase awareness of your company? And in a simple, fast and, ideally, contemporary way? Use our interactive touch games, which not only convey information in a playful way, but also inspire participants in a smart way. Because everyone likes to play, touch games offer a simple way to increase awareness of a company in the long term. With touchscreen monitors or transparent displays, you can inspire in a modern and contemporary way - guaranteeing a lasting impression.

 

  • Interactive entertainment with touch games
  • Attractive design, intuitive and easy handling
  • Touch monitors and transparent displays in all formats
Memory Touchgame auf Tablet beim SAS Roadshow Event in Wien mit Getränkedose als Gewinn
Touch-Monitor mit Slidepuzzle Touch-Game für den Point-Of-Sale von Bosch
Bosch Slidepuzzle Messe-Gewinnspiel auf Touch-Monitor
Lebensgroßes Messe-Gewinnsiel für Bosch auf übergroßem Touch-Monitor
Speaker mit VR-Brille auf dem Netapp Event in Lissabon, 2016
Messestand-Eyecatcher von Stäubli mit Mitarbeiter der Besucher eine Anwendung demonstriert
Promi-Speaker Howard Webb auf dem Netapp Event in Lissabon, 2016
Transparenter OLED-Monitor mit digitaler Produktpräsentation auf dem Messestand von Endress+Hauser, 2018

Touch games: 3. promote and measure interaction at the point of sale

Encourage your target group to interact with your brand. Our interactive touch games are frequented by young and old alike. Large touch monitors and an attractive design of the touch games serve as special eye-catchers. Relevant participant data can be easily recorded and read out. You can define which data you require from the participants. This allows you to measure the success of your promotional campaign in real time.

 

  • Interactive touch games as eye-catchers for increased awareness
  • Integrated performance measurement of the promotional games
  • Flexible use and individual design

Interactive games for events and trade fair stands

Successful marketing generates attention and arouses enthusiasm. Interactive touch games automatically generate interest, facilitate initial contact with interested parties and new customers and at the same time inspire in an entertaining way. Communicate information and messages in a playful way or present your new products in a smart way. Use competitions to appeal to the reward system and create even more incentives to engage with your company. Each touch game is developed individually in your corporate design and suitable for your touch monitor sizes. You can buy or rent our touch games on a one-off basis.

 

  • Event and trade fair games for quick lead generation
  • Communicate messages and information in a fun and simple way
  • Playful incentives to engage with the company

More experience & more emotion through digital games for trade fairs and events

Enhance the experience of your visitors at the trade fair stand, event or point of sale with our interactive touch games, created in your corporate design. We breathe new life into classic games - e.g. as an interesting trade fair game customized to your branding down to the last detail. The classics are well-known and there is no need to explain the rules of the game. With this simple and emotional approach, a new customer can make the "first touch" with your company - informative, creative, emotional and fun.

 

  • Touch games with an experience factor for an optimal customer approach
  • Trade fair games with individual branding
  • Touch games as well-known classics without the need for explanation

Frequently Asked Questions

An interactive trade fair game is the perfect medium for appealing to the younger generation on an emotional level. The touch game can be used with a touch monitor of any size as an attractive eye-catcher at recruiting events. Contacts can be recorded using the address input fields and a winner of the day can be determined using the high score. A smart experience with the company for pupils and students. GDPR compliance is of course guaranteed.

Smart touchscreen games offer playful entertainment and appeal to young and old alike at events. "The simpler the game, the more participants" is a golden rule. The design of the touch game offers various options for providing participants with in-depth information about products and services. If the aim is to promote sales success, the best product features should be communicated. If the focus is more on fun, the depth of information can be less. A touch game combined with modern media technology is always an attractive lure for participation.

Fast, simple touch games can get the relevant target groups to stop at the point of sale or as part of promotions. A large, eye-catching touch screen and a smart touch game can be used flexibly at almost any location. Competition postcards are out, but media-staged touch games fit in with a media and digitalized society. Interactive displays or games for smartphones are the zeitgeist.

Each touch game is individually designed for the customer in the corporate design and optimized according to customer requirements. We offer a one-off purchase option or a rental option for our touch games. For a one-off purchase, we offer touch games for a relatively small budget. Please contact us for an individual offer.

You contact us for a non-binding consultation. We will answer your questions and use reference examples to show you how we can realize your trade fair game. Together we will develop the interactive exhibition game that you can rent or buy. We will be happy to advise you on media technology. We can also assist you with data analysis and evaluation.

We are happy to assist you! Contact us for a no-obligation consultation.

+49 (0) 7621 154 29 20

info@commacross.de

Eberhard Freiensehner, Managing Director

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